Canon 500D Nikon D90 savaşı başlıyor : Fotoğraf Akademisi – Fotozade

Canon 500D Nikon D90 savaşı başlıyor

Nisan 6, 2009, yazan;  
Manşet, Yazılım ve ekipman kategorilerinde yayınlanıyor.

işleyebilme özelliğini kazandıktan sonra tarafında bir süre sessizlik yaşandı. Geçen süre sonunda boş durmadığını ve rakibi karşısında öne geçen özellikleri ile karşımıza modelini çıkardı. Ezeli rakipler arasındaki rekabetin fotoğraf sanatı severlere yarayacağı muhakkak. modeli 15,1 Mp sensörü, 1980×1080 piksel görüntü oranı ve canlı görüntüleme özellikleri ile öne çıkıyor. alacakları en çok ilgilendiren önemli bir konuda fiyatları. Özelliklerinin daha üstün olmasına karşın EOS 500D rakibi ′dan ucuz olduğuda görülmektedir. Buda EOS 500D ‘nin 2009 en popüler makinesi olacağını öngörmemize sebep oluyor. İki makinenin özelliklerini aşağıdaki tablodan görebilirsiniz.

  Canon EOS T1i/500D Nikon D90
Piksel 15,1 MP 12,3 MP
Boyut 22.3 x 14.9 mm CMOS 23.6 x 15.8 mm CMOS
Temizleme Titreşimli filtre Görüntü Sensörü temizleme
Anti-statik yüzey kaplamalı sensör
Görsel Boyutları 4752 x 3168 4,288 x 2,848
3456 x 2304 3,216 x 2,136
2353 x 1568 2,144 x 1,424
Biçimler RAW (.CR2 14-bit ) NEF (compressed RAW)
RAW (.CR2 14-bit ) + JPEG Large/Fine JPEG:Fine (1:4),normal (1:8),or basic (1:16) compression
JPEG (EXIF 2.21) – Fine, Normal NEF (RAW) + JPEG
Video 1920 x 1080 (1080P, 16:9) @ 20 fps 1280 x 720 (720P, 16:9) @ 24 fps
1280 x 720 (720P, 16:9) @ 30 fps 640 x 424 (4:3) @ 24 fps
640 x 480 (4:3) @ 30 fps 320 x 216 @ 24 fps
Quicktime MOV format (H.264 video,linear PCM audio) AVI (Motion-JPEG) format (Motion-JPEG Audio Monaural on/off selection)
Up to 29 min 59 sec (or max file size 4 GB) 1280×720/ 5 minutes, others 20 minutes
İşlemci DIGIC IV EXPEED
Af Noktaları 9-Nokta CMOS sensor 11 Nokta (1 çapraz tip sensör)
AF Modları AI Focus Single point AF
One Shot Dynamic Area AF
AI Servo Automatic-area AF
3D Tracking AF (11 points)
Kaplama : 95% Kaplama : 96%
Büyütme : 0.87x Büyütme : 0.94x
LCD 3¨ TFT LCD 3¨ TFT LCD
Çözünürlüğü 920,000 nokta 920,000 nokta
170° Görüş Açısı 170° Görüş Açısı
FPS 3.4 fps 4,5 fps
ISO 100-12800 100-6400
Görüntü 100% Kaplama (30 kare/sn ekran oranı) Çekimde Kontrast denetimi
Anlık görüntü için CMOS görüntü sensorü kullanımı.
İyi görüntü veya pozlama simülasyonu
Grid (ızgara) opsiyonu (3 adet)
Büyütme Opsiyonu (5x yada 10x AF Noktaları ile)
Opsiyonel otomatik fokus Yüz öncelikli, geniş alan, normal alanı
Opsiyonel yüz algılama
İki Mod; Normal ve Sessiz
EOS Utility Kullanarak Uzaktan Canlı Görüntü
Boyutlar (129×98×62mm) (132×103×77mm)
Ağırlık 479 g 713 g
Fiyat $800 Gövde $890 Gövde
$900 w/ 18-55mm IS $1150 w/ 18-105mm VR lens

onden arka

Be Sociable, Share!

Facebook Yorumları

yorum

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

İlgili Yazılar

Yorumlar


"Canon 500D Nikon D90 savaşı başlıyor" konusunda 101 yorum bulunmaktadır

  1. zafer Pts, 6th Nis 2009 18:50  tarihinde yorumladı

    canon açık ara farkla önde görünüyo, hele iso 12800 olayına bittim :D d90 ın önce çıkması az da olsa müşteri kaybettirmiştir canona ama şu an kimse 500d varken d90 almaz bence, marka meraklısı nikooncular hariç….

  2. karate kamil Sal, 7th Nis 2009 00:21  tarihinde yorumladı

    Zafer merhabalar evet Canon şu an açık ara önde bende bir Canon 5d kullanısı olarak seninle hemfikir’im fakat Nikon’un elinde tuttuğunda verdiği haz Canon’da yok renklerin canlılığı ve nikon Lens’lerin açık ara üstünlüğü var.2 firmanında birbirine ait artıları eksileri var ama her zaman gönlüm nikon’dan yana olmuştur bir Canon’cu olarak saygılar ….

  3. hayri Sal, 7th Nis 2009 01:46  tarihinde yorumladı

    Çok güzel karşılaştırma merak ettiğimbir nokta var 5d mark 2 ve 500d de video çekiminde otofocus özelliği varmı d90 da yok maalesef. teşekkurler..

  4. Leyla Sancaktar Sal, 7th Nis 2009 07:51  tarihinde yorumladı

    Çok güzel bir makine. D90 yerinden edeceğini düşünüyorum. İnternette gezerken 500D ile çekilmiş örnekleri buldum. Buyrun bakın.

    Canon Eos 500D ile çekilen örnek fotoğraflar
    http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos500d/downloads/1_portrait.jpg
    http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos500d/downloads/2_motocross.jpg
    Canon Eos 500D ile çekilen video
    http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos500d/player/movie.html?high

  5. erkan Sal, 7th Nis 2009 20:49  tarihinde yorumladı

    canon kagıt üstünde daha iyi görünsede insan eline alınca nikon diyor hep
    canon kullanıcısıyım mecburen cünkü nikonlar pahalı

  6. mutu Çar, 22nd Nis 2009 18:33  tarihinde yorumladı

    peki bu makinenin türkiyede ne zaman çıkacağını bilen var mı ?
    sanırım fiyatıda fazla olacaktır. bilgisi olan varsa yazar mı lütfen

  7. Deniz Can Per, 23rd Nis 2009 11:06  tarihinde yorumladı

    1080p @ 20fps öylesine HD formatta çekmek isteyenler için uygun.. Ama 720p’e diyecek birşey yok.

  8. Yusuf Salih ALPEREN Pts, 27th Nis 2009 08:30  tarihinde yorumladı

    Biraz araştırdım bayileri. Şu an Türkiye stoklarında canon 500d yok. Bu kadar ilgiden sonra getirirler. Amerika satış fiyatı kit olarak 900 dolar. Yurt dışından gelecek tanıdıklarla temin edilebilir. Yurtiçi satış fiyatıda aşağı yukarı iki katı olur.

  9. Yasin KARAPENÇE Pts, 27th Nis 2009 09:45  tarihinde yorumladı

    Herkese merhaba..
    Uzun bir araştırmadan sonra tam d90 almaya karar vermşişken bu yazıyı gördüm ve beklesemmi diye içime bir kurt düştü..
    İlk slr makinamı almak için sabırsızlandığım bu dönemde de yapılmazki bu ya.. D90 spot piyasada 1300 usd civarı acaba bu makine spotlara kaça düşer :(

  10. Murat ÇOKEKER Pts, 27th Nis 2009 10:13  tarihinde yorumladı

    Sahibinden.com’da ilk defa yurtdışından gelen bir ürün satışa sunulmuş. Canon 500D Türkiye’de piyasaya girdiğinden Canon 450D fiyatı düşecektir. Şuan 450D 1700 TL civarı, o da 1400-1500 TL civarına düşer. 500D ise tahminime 1800-1900 TL civarı olur… En mantıklısı yurtdışından temin etmek gibi görünüyor…

  11. Yasin KARAPENÇE Sal, 28th Nis 2009 09:01  tarihinde yorumladı

    500D yi inceledim, görünüm ve boyutu 450D ile ayn sayılır.
    İnsan slr a geçiş yaptığında daha ele oturan görüntüsü daha güzel bir makine istiyor ve beni D90 daha çok etkiledi.

  12. Cem OZEL Per, 7th May 2009 13:31  tarihinde yorumladı

    Ben giriş seviyesi bir makine almayı düşünüyorum fakat Nikon – Canon arasında sürekli gidip geliyorum… Daha önce 2 ay kadar Nikon D40 kullandım 0 seviyesi için oldukça iş gören bir makineydi… Makinemi uzun bir süre önce sattım ve şimdi yeni bir DSLR almayı düşünüyorum fakat bu sefer yine giriş seviyesi sayılabilecek fakat biraz daha uzun süre iş görebileceğim bir makine almak istiyorum. D90 ve 500D arasında gidip geliyorum ki sanki 500D daha cazip geliyor… Başlıca sebebi fiyatı ve teknik özellikleri. Aslında kafama takılan diğer bir soru ise bu kadar parayı giriş seviyesi sayılabilecek bu makinelere mi vermeliyim? yoksa biraz daha bekleyip 50D veya 5D gibi makineleri mi düşünmeliyim? Önümüzdeki ay fotoğrafçılık atolyelerinden birisine başlamayı düşünüyorum ve kısa bir süre sonra neden 500D veya D90 aldım birz bekleyip bahsettigim makineleri alsaydım şimdi pişman olmazdım demek istemiyorum… Kabul ediyorum ki, ucuz makineler değil ve olay sadece makine ile de bitmiyor, bunun lensiydi, ekipmanıydı derken sonuçta dımdızlak bırakabiliyor bu heves… Fakat ileriye yönelik Gerçek bir Prof. makine almak mı daha uygun olur, yoksa biraz pişmek için yine giriş seviyesi bu makineler mi almak gerekir buna karar verebilmiş değilim. Bu konuda fikir beyan eden tüm arkadaşlarıma şimdiden tşk ederim. Sormak istedigim ikinci bir soru da, acaba D90 veya 500D alacak olsam üzerlerinde gelen kit lensi mi tercih etmeliyim? yoksa sadece body alıp 100$ 100$’dır diyerek başka bir lens mi tercih etmeliyim… Genellikle portre çekimleri yapmak istedigim için lens konusunda da fikirlerinizi almak isterim bunun haricinde birde geniş açı lens önerebilirseniz sevinirim.

    Celalettin Cem ÖZEL
    CGI Artist
    Doapro Mimarlık
    w:http://cozel.deviantart.com

  13. arif ilhan Per, 28th May 2009 17:12  tarihinde yorumladı

    görünüşe göre yıllardır süregelen nikon-canon tartışması Nikon D90 ve Canon EOS T1i/500D modelleri ile fotoğraf konusunu aşıp (tabiki asıl amaç fotoğraf olsa da) HD video kayıt yönünde devam edeceğe benziyor.

  14. eda simsek Cum, 12th Haz 2009 22:26  tarihinde yorumladı

    500d su anda spottakı fıyatı 1000usd.kit lens 18:55. ama burada sormus olan bir arkadas ıcın cevaplandırayım,alınacak lens cogunlukla cekilecek olan fotografa baglıdır. yapılacak calısmaya kullanılacak amaca.portre cekımlerı ıcın kit olan 18:55 lens de uygundur:)

  15. Mehmet Per, 2nd Tem 2009 23:04  tarihinde yorumladı

    nikon trdeki görüntü standartı olan saniyede 24 kare ile çekiyor.canonda ise saniyede 30 ve 20 kare çekme seçenekleri var.canon ile çekilen görüntüyü yadırgar mıyız?

  16. Murat ÇOKEKER Per, 2nd Tem 2009 23:16  tarihinde yorumladı

    Yalçınlar Canon 500D’yi piyasaya sürdü. Şu linkten inceleyebilirsiniz: http://www.yalcinlar.com.tr/product.asp?numRecordPosition=4&P_ID=3393&strPageHistory=cat&strKeywords=&SearchFor=&PT_ID=176 Peşin alımda 2500 TL fiyat belirlemişler. Oldukça pahalı sayılır.

  17. gorillaz Sal, 14th Tem 2009 10:16  tarihinde yorumladı

    kesinlikle d90 diyorum arada farklar var 500d le ama nikonu eline alıp kullandığında farkı görüyorsunuz zaten.

  18. Sevgi Çar, 15th Tem 2009 19:28  tarihinde yorumladı

    Arkadaşlar ben de fotoğrafçılığa çok meraklıyım ve de kısmetse önümüzdeki dönem fotoğrafçılık kursuna başlamayı düşünüyorum. Bana yardımcı olur musunuz? Bayağı pahalılar ama almışken iyi bir foto. makinesi almak istiyorum. Sizce hangisini almalıyım? Özellikle alırken neye dikkat ediyorsunuz? Bilgilendirirseniz çok sevinirim.

  19. Akademi Per, 16th Tem 2009 00:44  tarihinde yorumladı

    şu yazıdaki tavsiyeler işinize yarıyabilir. İncelemenizi öneriyoruz…

  20. Sevgi Per, 16th Tem 2009 16:38  tarihinde yorumladı

    Akademi Per hangi yazı? Burada kişilerin yorumlarını mı? Yorumların hepsini okudum ama arada kaldım. Kimisi “Canon daha özellikli olsa da Nikon daha iyi” diyor. Nasıl yani? Ben anlamadım ya:(

  21. caggrii Çar, 16th Eyl 2009 22:16  tarihinde yorumladı

    arkadaslar canon 7d çıkıyor. ona ne demelii ?

  22. eratli Cts, 19th Eyl 2009 16:47  tarihinde yorumladı

    newyork’ a giden bir arkadaşa sipariş verdim. 18-55 lensle birlikte 600USD 18-200 lensi de 800USD olarak aldım. Çok memnunum…

  23. ebalkan Sal, 27th Eki 2009 22:46  tarihinde yorumladı

    Canonun neresi açık ara farkla önde anlayamadım. 12800 ISO mu, komik olmayalım lütfen ha tabi illa gren illa gren diyorsanız bilemem. Iso nun bu değere kadar çıkması bir avantaj değil zaten istenilmeyen görüntüler elde edilecektir. Hemen hemen d5000 ile kıyas edebilirim 500d yi, bence d90 50d ile kıyaslanbilir diye düşünüyorum. Canon belli bir fiyatın üstündeki makinelerine kalite katıyor (2500 tl ve üstü gibi)
    nikon d60 gibi 1200 tl lik bir makinenin body sini bile acayip sağlam tutmuş. 500d oyuncak gibi, çok rahatsız edici bir şey bu. özetle d90!!!

  24. ercüment ateş Paz, 29th Kas 2009 22:44  tarihinde yorumladı

    nikon kötü marka demiyoruz dediğimiz canonla nikon kıyaslanmaz kıyaslanma yapılamaz her zaman heryerde en büyük canon…

  25. orkun Cum, 11th Ara 2009 17:04  tarihinde yorumladı

    nikon diyen arkadaşlar makineden pek anlamıyorlar heralde , canon baştan sona üretim teknolojisine sahip bir dev, nikon ise sensörlerini sony firmasına yaptırıyor , ayrıca ergonomi kesinlikle canon da daha iyi . 500 d yi kesinlikle bir nikonla karşılaştırmam.

  26. Raşid Tuğral Sal, 22nd Ara 2009 02:55  tarihinde yorumladı

    Nikonun algılayıcısını Sony’ye yaptırdığı tam bir şehir efsanesi. Algılayıcıları benziyor ama Nikon kendisi yapıyor. BU arada EOS 500d’nin toz temizleme sistemi işe yarıyor mu acaba? 400D’nin ki bir halta yaramıyor.

  27. Hamza Güven Per, 24th Ara 2009 16:01  tarihinde yorumladı

    d500 sınıfı farklı d90 farklı sınfta. Bunların birbirleri ile kıyaslanması olmaz. d90 daha bir üst sınıf diyebiliriz.

  28. Furkan AYVAZ Cum, 25th Ara 2009 22:39  tarihinde yorumladı

    model fotografciligina basliycam ins.. canon 500d benim icin suan ideal.. canon diyorumm ;)

  29. ABDULLAH ERCAN Çar, 30th Ara 2009 19:34  tarihinde yorumladı

    KESİNLİKLE EOS 500D TARTIŞILMAZ 15.1 MP VE DERİNLİK AYRINI KENDİ YAPIYOR PARANIZ ÇOKSA NİKKON ALIN CANON KULLANMAK AYRICALIKTIR…

  30. murat_u3 Cum, 15th Oca 2010 03:14  tarihinde yorumladı

    arkadaşlar ne canon ne nikon bence,benim canon 500d var bundan öncede 450 d vardı.arkadaşlarım makinasıda nikon d300 ,bence bütçe çok önemli.keşke herkesin elinde olsada dünyanın en iyi makilarını kullana bilse.fakat yok .:)) ben bir fotoğraf sitesine üyeyim,orta compak makinalarla bile harikalar yaratanlar var,bundan dolayıdır ki önemli olan fotoğraf çeke bilmek o hazzı hissede bilmek ve çektiğin kareden mutlu ola bilmek.canon da harika ,nikon da hatta pentax da fakat önemli olan sizin o muhteşem kareyi yakala bilmeniz.saygılar.

  31. Güven Cum, 15th Oca 2010 13:48  tarihinde yorumladı

    Merhaba
    2 hafta evvel bir arkadaşım vasıtası ile Canon Eos500D aldım.
    giriş seviyesinde bir fotoğrafçılık meraklısıyım ve ben makinaya hayran kaldım :)
    tüm arkadaşlara tavsiyemdir

    syg
    güven

  32. dyonysos Cts, 23rd Oca 2010 00:49  tarihinde yorumladı

    yaklaşık otuz yılını resim sanatına vermiş birisi olarak sanatsal ve kavramsal fotoğraf çekmek isteyenler için Nikon (d90) hatıra fotoğraf ve video kaydı için Canon (500d)….

  33. Zeki Pts, 8th Şub 2010 14:45  tarihinde yorumladı

    Öncelikle, Bu karşılaştırma bize çok net bilgiler vermiyor. Mesela iso 12800 harika gibi görünmekle birlikte bu iso’da adam gibi fotoğraf çekilemeyeceği açık. kaldı ki, D90′ın iso performansı daha iyi. Bunun dışında ergonomi, pil ömrü(iki kat), ek özellikler, kit lensleri, lens seçenekleri(özellikle başlangıç seviyesinde), flaş kalitesi, auto focus peformansı, hız ve sessizlik ve en önemlisi fotoğraf kalitesi konularında d90 yine önde. 500d’nin ise üç avantajı mevcut. 15,1MP olması, video çekim kalitesi ve tabi fiyatı. ancak bunlar da fotoğrafa meraklı kullanıcılar için pek önemli üstünlükler değil. Kaldı ki bu iki makina kesinlikle denk değil, genel kanı d90 ile 40d’nin denk olduğu üzerine.
    bana inanmıyorsanız bir de bu siteden bakın:
    http://www.digitalreview.ca/content/Canon-Rebel-T1i-EOS-500D-Compared-to-Nikon-D90.shtml

  34. skying Per, 22nd Nis 2010 21:18  tarihinde yorumladı

    arkadaşlar kesinlikle kıyaslanamaz nikon madein taiwan
    canon madein japan aradaki fark burda gelin siz kıyaslayın tamam ustatlar vardır bu konuda ama acımasız gercekler bunlar saygılar …

  35. volkan aydın Paz, 9th May 2010 12:52  tarihinde yorumladı

    kesinliklee nikon kullandıgım için sölüyorumm üstüne tanımammmmm

  36. Osman Çar, 12th May 2010 15:21  tarihinde yorumladı

    Canon’lar her zaman kağıt üzerinde iyi olmuştur. Ama iş icraata gelince mızmızlanmaya başlarlar… D90 sadece elde verdiği hissiyat bile yeter.. Herhangi bir marka takıntım yok, hatta canon düşünüyordum. İkisinide denedim..D90 Kral… 50D ile kafa kafaya gidebilecek bir makine.. 500 D ile kıyaslanması yanlış… ayrıca 500D daha ucuz evet ama kit lensi 18-55 çok tatminkar değil, yani lens alma ihtiyacı duyacaksınız, yada bu kadar para verdiğim elde ettiğim sonuçlar bunlar mı olmalıydı diye hayıflanacaksınız. D90′nın en büyük avantajı makul fiyata iyi bir lensle birlikte Kit olması. Sadece Body düşünüyorsanız, Nikon optik kalitesi zaten tartışılmaz. aynı segment lensleri kıyaslayınca nikon pahalı ama nikon alt segment ürünlerinin verdiği sonuçlar canonun üst segment ürünlerine kafa tutabiliyor bu da daha ekonomik bir şekilde kalite elde etmek oluyor…

  37. Kılınç Cum, 14th May 2010 10:35  tarihinde yorumladı

    500D ile D90 arasında çok gidip gelmiştim.Sonunda 18-105 lens ile D90 alacağıma aynı fiyata 18-135 lens ile 500D aldım. Tabi Hayyam fiyatlarıyla. Açıkçası çok memnunum. Çoğu yeni başlayan sırf kit lensi 18-105 olduğu için D90′ı tercih ediyor. Ancak Şu kesin ki Canon 500D’yi Nikon D3000 yada D5000 ile kıyaslayamazsınız. D90 ile kıyaslanabilir ama ikisininde üstün olduğu farklı noktalar var. Bu sebeple gönlünüz hangi markaya yakınsa ona yönelin derim. Tabi Canon’un teknoloji olarak biraz daha ileride olduğunu göz ardı etmemek lazım. ISO 1600 ile grensiz fotoğraflar çektim ve ben bile şaşırdım. Özellikle manzaralarda 500D’nin renklerde canlılığını D90 ile kıyaslamak zor. D90 soft fotoğraflar, portreler için daha uygun bir makine diye düşünüyorum.

    Body olarak karşılaştırma yapanlar var. D90 büyük kasası ile 500D’den daha iyi bir performans vermiyor. D90′ın büyük kasası onu profesyonel bir makine yapmıyor. Ama 500D’nin daha küçük ve hafif kasasıyla gerçekten yorulmuyorsunuz ve teknolojinin daha küçük kasalarda nasıl muhteşem sonuçlar verdiğini görüyorsunuz.
    Ama ellerim çok büyük ne yapayım 500D’yi tutamıyorum derseniz yapacak birşey yok. Koca eller için en uygunu D90.

    Birde şu konu var tabi 15.1 MP küçük kasaya sığıyorsa, D90 neden 12.3 MP’de kaldı? Çünkü teknolojiyi geriden takip eden marka Nikon’dur :)

    D90′ın üzerindeki küçük LCD ekran ile ve büyük kasa ile kendinizi daha profesyonel bir fotoğrafçı gibi hissetmek istiyor olabilirsiniz. Ama fotoğrafçılar bunu yemez :) D90, Ordu malı gibi koca bir kasa ile hantal bir görünümden başka birşey vermiyor. Ağırlığı da cabası. Aradaki fark 266 GR. ve bu fark uzun süre yürüyüp doğru kareyi yakalamaya çalışırken gerçekten hissediliyor.

    D90′da her ayar için ayrı bir roll ve düğme yapmışlar. Canon’da 2 düğme ile daha pratik bir şekilde ayarlarınızı yapabiliyorsunuz. Olay 500D’yi tanımakta yatıyor. Anı kaçırmamak için bu bir fırsat değil mi?

    Hadi makineyi aldınız diyelim. İlerde lense ihtiyacınız olacak. Nikon lenslerle Canon lenslerin fiyatlarını bir karşılaştırın bakalım. Hangisi daha ucuz? Tabi ki Canon. Unutmayın ömür boyu 1 lens ile çalışmayacağınız kesin. En aşağı 2 lens daha alacaksınız. (Makro, geniş açı, zoom, f1.4 -f1.8 lensler… İlginiz hangi türe kayıyorsa)

    Baskı alacaksanız 15.1 MP ile Canon 500D öne geçiyor. Ben şahsen çektiğim çok güzel fotoğrafları dijial baskı merkezinde 70*100 cm boyutunda bastırıp evime asıyor, eşe dosta hediye ediyorum. İyi kareler için büyük baskı almak kasası küçük dedikleri 500D için hiç problem değil.

    Herşeyi bir kenara bırakırsanız Canon’a bir kere başladınız mı vazgeçemezsiniz.

    Hayyam’da Mart 2010′da Canon 500D + Canon 18-135 lens 1900 TL idi. Dükkan garantili. Gidip de Teknosa, Media Markt gibi yerlerden kazık yemeyin çünkü daha filtre, çanta, tripod, hafıza kartı, yedek pil, fotoğrafçılıkla ilgili kitaplar alacaksınız :)

    DSLR fotoğrafçılık masraflı iştir, başladınız mı arkası gelir.
    Ama asla vazgeçemezsiniz.

    Son söz: CANON EOS 500D ile aradığınızdan fazlasını elde edersiniz.

  38. Erhan Pts, 24th May 2010 23:20  tarihinde yorumladı

    Arkadaşlar bende canon ve nikon arasında gidip geliyordum. Fakat son 1 hafta Canon 500d de karar kıldım. Çünki fotoğraf+video beni cezbeden nokta. Benim çekimlerim genellikle makro olacağı için canonun yanında verdiği kit lens beni tatmin edermi ? Makro çekimler için kaliteli görüntüler sunarmı ?

  39. Kılınç Paz, 30th May 2010 14:06  tarihinde yorumladı

    Erhan Bey, makro çekimlerde en iyi sonucu almak için makro özelliği olan bir lens almanızı öneririm. Mağazanızdan body ile birlikte kit lensi almak zorunda değilsiniz. Onu bırakıp yerine “Sigma 50mm F2.8 EX DG MACRO” gibi fiyat olarak makul işlev olarak yeterli bir lens alabilirsiniz.

    Örnek fotolar:
    Sigma 50mm F2.8 EX DG MACRO
    http://www.fotokritik.com/fotograflar/ekipman.php?tip=objektif&id=863

  40. Erhan Çar, 2nd Haz 2010 12:41  tarihinde yorumladı

    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler sayın Kılınç.

  41. Onur Ergüven Paz, 6th Haz 2010 11:27  tarihinde yorumladı

    Tüm yorumları okudum, malesef gördüm ki burada da takım tutar gibi yorumlar yazılıyor. Teknik detaylara gerçekten değinen yorum sayısı o kadar az ki..Zaten 500D’nin D90 ile karşılaştırılması bence de çok komik..

    Örnek olarak Zeki Bey’in de bahsettiği üzere, 500D nin üç avantajı mevcut.(bana göre de bunlar da kağıt üzerinde)

    1-500D’nin 15,1MP olmasından bahsedilmiş, ama ben sensör boyutundan da bahsederek biraz daha detaya inerek, aslında bunun da bir avantaj olmadığını gözler önüne sermek istiyorum.

    500D’nin sensör boyutu: 22.3 x 14.9mm – D90 ise 15.8 x 23.6mm
    yani 12.3MP olmasına rağmen D90 daha büyük boyutta bir sensör kullanmış. Dolayısı ile 500D’nin daha ufak boyutta bir sensöre fazladan 2.8MP daha sıkıştırma çalışması teknolojik üstünlük gibi gösterilmeye çalışılmış:) Aslında olay tam tersi, teknolojiyi doğru şekilde uygulamak gerekiyor ve bu konuda Nikon’un daha başarılı olduğu aşikar.. Neden derseniz? DSLR cihazlarda ISO performansını en çok etkileyen olay sensör üzerindeki piksellerin birbirine olan yakınlığıdır. Sensör üzerindeki pikseller birbirine ne kadar yakın ise, ISO başarımı da o derece düşük olur, (özellikle ISO yükseldikçe) pikseller arasında mesafe daraldıkça aralarında elektronik enterferans yaşanır, yani bir pikselin üzerindeki elektrik yükünün komşu piksellerin görüntü kalitesini olumsuz etkilemesine (elektronik kirlilik de denilebilir) neden olur. Test’lerde SNR=Signal Noise Ratio olarak ölçülür.

    örn: http://www.digitalreview.ca/content/Canon-Rebel-T1i-EOS-500D-Compared-to-Nikon-D90.shtml (yüksek SNR değeri daha iyi)

    Daha anlaşılır örnek vermek gerekirse, toplu iğne başı kadar sensörleri ile 5-10MP fotoğraf çektiğini zanneden cep telefonlarının fotoğraf kalitelerine bakarak ne dediğimi daha iyi anlayabilirsiniz:)

    2-Video çekim kalitesi de bir avantaj olarak sunulmuş ancak adı üzerinde fotoğraf makinesi:) Fotoğraf makinesi ile fotoğraf çekilir. Değişen özellikte çok sayıda lens ile video çekmek bazen hoş olabilir, buna diyecek bir lafım yok ancak herşeyden önce ben fotoğrafçı mıyım? eğer öyle isem boynumda taşıyacağım makinenin fotoğraf kalitesine bakarım, bakmalıyım, bakmalısınız.. o nedenledir ki bu da teknik olarak avantaj olarak görülse de gerçek bir fotoğrafçı için video çekimi de hiçbirşey ifade etmeyecektir..

    3-Fiyatı: Fiyatı da ilk bakışta avantaj gibi görülse de esasında daha ihityaçlarınızı karşılayamadığından bir süre sonra daha fazla masraf yapmanıza neden olacaktır, ki aradaki 90$’lık fark %10′a bile tekabül etmez, dolayısı ile fotoğrafçılıkta asla abartılacak bir fark değildir..

    skying-Nikon’un Tayvan’da fabrikası yok, sanırım Tayland demek istediniz..oyuncak hissi verdikçe Made in japan olsa ne yazar, made in china olsa ne yazar ;)

    Sn.Kılınç’ın yorumlarına değinmek gerekirse,
    -D90′da kareler daha soft demişsiniz.. Sanırım factory default ayarlarında denediniz aleti:) keskinlik konusunda Nikon’un tartışılmaz bir ünü vardır..

    -body boyutu konusunda da kesinlikle D90 açık ara önde, marifet boyutları ufaltmak ise, neden DSLR alıyorsunuz? Compact yada SLR-like makineler sizi 500D’den 200 gr. daha az yoracaktır:) hemde daha fazla MP’de :)

    ayrıca 550D ele alındığında oyuncak hissi yaratan bir makine (550D de dahil) ne yazık ki elinize aldığınızda sizi mutlu etmiyor:(

    -D90′ın kasası büyük LCD’si ise daha küçük değil, ikisi de 3.0″ boyutta 920K LCD’ye sahip..;)

    -ayarlar için bir sürü tuş ve roller ile çok karışıkmış: Hmm peki siz gözünüzü vizörden ayırmadan tüm ayarları yapabiliyormusunuz diye sormak isterim? cevabınızın koca bir hayır olduğunu duyar gibiyim;) evet olay ayarlara hakim olmaktan geçse de fazladan programlanabilir fonksiyon tuşları, roller vs. ile çok daha esnek ve kolay bir kullanım D90′da bulacaksınız.

    -Canon lens’lerinin daha ucuz olduğundan bahsetmişsiniz, hem de daha iyiymiş.. Sanırım Nasa pek akıl edemiyor yıllardır Nasa tüm uzay araçlarında Nikon kullanıyor. Para çok nasılsa değil mi? :)

    -70x100cm baskıyı D90′da da çok başarılı bir şekilde yapabilirsiniz, Bkn.ISO performansı ;)

  42. Erhan Paz, 6th Haz 2010 19:20  tarihinde yorumladı

    Sayın Onur Ergüven

    Takım tutar gibi yorum yazanlara eleştirmişsiniz. Fakat sizin yorumlarınızın da bahsettiğiniz yorumlardan pek farkı yok açıkcası. Kişi kendi zevklerine ve yönelecekleri alana göre makinayı seçmeli. Ben hem kaliteli video çeken hem de kaliteli fotoğraf çeken bir makina arıyordum. Bu aradığım özelliklerde 500D de varmış. Belki Nikon Body olarak Canon’a göre daha büyük ve oturaklı fakat bu kişinin fiziksel özellklerine bağlı. Bu açıdan bırakın bu marka savaşlarını. Kişi, isteklerini karşılayan bir makina almalı.

    Selamlar…

  43. Kılınç Pts, 7th Haz 2010 16:24  tarihinde yorumladı

    Sayın Onur Ergüven,

    Takım tutar gibi demişsiniz ancak sizin koyu bir Nikon fanatiği olduğunuz da ortada. Canon tü-kaka, Nikon fotoğrafçılığın kralı ise neden DSLR’ler çıktığından beri karşılaştırmalar devam ediyor?

    BMW ile Mercedes’i kıyaslarsınız ama BMV ile Renault’yu kıyaslamaz kestirip atarsınız. Canon 500D ve Nikon D90 her fotoğrafçılık platformunda kıyaslandığına göre aralarında bariz bir fark yok.

    Zaten bu kıyaslamalar genellikle kişisel tercihlere göre belirleniyor. Algısal olarak iki eşdeğer üründen aşağıdaki kriterler doğrultusunda seçim yapmak zaten her zaman ağır basar.

    marka bilinirliği ve markayla duygusal ilişki,
    çevrenizdekilerin kullanımı ve tavsiyeleri,
    bu makineyle çekilen fotoğrafları beğeni,
    elinize aldığınızda sahiplenme duygusu.

    Yukarıdakilerin ağır bastığı ürünü gider alırsınız.
    Şunun bilmemkaç MP’si var, bunun sensörü 2 mm daha büyük, onun plastiği daha kalın gibi şeyler aslında farazi şeyler.

    Ayrıca keskinlik ve ISO konusunda Nikon’u Canon’dan üstün görmeniz şaşırtıcı. Bu konularda Nikon’un D90 ile daha yeni yeni Canon’a yaklaşabildiğini hemen her review de okumuş olmanız gerekirdi. Hem ben f1.4 lens alır ve Canon’a takarsam bunu Nikon’un f3.5 kit lensi ile kıyaslayabilir misiniz? Hangisi daha keskin ve net görüntü verir sizce??? Canon’u ve Nikon’u kıyaslarken lensini de eşdeğerde kullanarak kıyaslamanız gerekir. Canon 500D’yi 18-55 lens ile Nikon D90′ı 18-105 lensle mi kıyaslıyorsunuz??? Bu ne kadar adaletli ve doğru bir kıyaslama olabilir?

    Şunu her amatör fotoğrafçının bilmesi gerekir ki görüntüdeki keskinliği ve netliği sağlayan yegane unsur lenstir. Öyle olmasaydı kuş fotoğrafçılarının neden siyah beyaz çizgili lensler (Tabiki Canon) kullandığını açıklayabilir miydiniz? Foto muhabirlerinin, spor fotoğrafçılarının neden çoğunda siyah beyaz lensler olduğunu açıklayabilecek var mı? Çünkü Canon performansını istiyorlar.

    NASA, Nikon kullanıyor demişsiniz. O teknolojiyi DSLR’lere taşıyabilmiş mi bakalım Nikon ona bakmak lazım? Elma(s)la armutu karşılaştırıyorsunuz :) Bize ne NASA’nın kullandığı lensten, biz elimizdeki gariban giriş seviyesi DSLR’mize bakıyoruz.

    Hem Canon yenilikçi, Nikon takipçi bir firmadır. Öyle olmasa Canon’un ardından DSLR’lere hemen HD video özelliği koymaya başlamazdı heralde. Bu da takipçi Nikon’un açık bir delili.

    70*100 baskıyı tabiki D90′da da alabilirsiniz. Alamazsınız demedim ki?

    Açıkçası ben Canon fanatiği değilim. D90′da kullandım, D700′de kullandım. Benim tercihim Canon oldu. Full frame’de Canon 5D Mark II’yi, Croplu makinelerde Canon 7D’yi nasıl kıyaslayacak Nikon bulamadım.

    Konu 500D ve D90 olunca da elbette bunlar kıyaslanabilecek iki makinedir. Bunun komik bulunmasını Nikon fanatikliğine bağlıyorum. En iyisi yeni başlayanlar bu iki makine ile çekilmiş binlerce fotoğrafa fotoğrafçılık sitelerinden marka bağımsız olarak baksınlar. Arada ne kadar fark olduğunu söyleyebilecek varsa helal olsun.
    Hele ki 500D’yi neredeyse compact seviyesinde görmek fotoğraf makinelerinden ne kadar anladığınızı gösterir…

    Nikon fanatiklerinin ölümüne Nikon’u savunurken abartması gerçekten üzücü ve bazen eğlenceli :)

  44. Onur Ergüven Sal, 8th Haz 2010 21:17  tarihinde yorumladı

    Sn.Erhan ve Sn.Kılınç,

    Sanırım anlatmak istediklerimi doğru bir şekilde anlatamadım yada yanlış anlamalara neden olmuş olabilirim..biraz daha toparlamaya çalışayım..

    önce Sn.Erhan;
    -Kişi kendi zevklerine ve yönelecekleri alana göre makinayı seçmeli : Evet haklısınız bu konuda zevk ve renkleri tartışmamalı zaten..

    -Ben hem kaliteli video çeken hem de kaliteli fotoğraf çeken bir makina arıyordum : Evet haklısınız, zaten Canon 500D kötü bir makine diyen de yok..sadece klasman farkını ortaya koymaktı amacım..ülkemizde genel kanı 500D vs D90 şeklinde ancak yurt dışında daha çok D90 vs. 40D-50D karşılaştırmaları yapılmakta..

    Sn. Kılınç;
    -Canon tü-kaka: Canon’a tü-kaka diyen yok, zaten diyene de merak etmeyin sizden önce ben dangalak damgasını yapıştırırım.. İkisi de fotoğrafçılık dünyasında piyasayı belirleyen, yöneten, bu konudaki en iyi iki markadır, tartıştığımız konu iki marka arasındaki çekişme de değil zaten..

    -Canon 500D ve Nikon D90 her fotoğrafçılık platformunda kıyaslandığına göre aralarında bariz bir fark yok: Devasa farklar yok doğru, ancak ülkemizde mega pikselin herşey demek olmadığından halen kaç kişi haberdar? çoğu insan hala megapikseline bakarak makine alıyor.. Plastiği kalın, sensörü 2 mm büyük bunlar farazi diyorsunuz ama teknik olarak da yan yana koyduğunuzda +/- lerin sadece bunlarla sınırlı olmadığını görebiliyorsunuz..

    Örnek olarak,
    * D90′ın pentaprism vizörü, 500D’ye göre daha aydınlık, daha geniş..

    *D90 ile özellikle stüdyo çekimlerinde dahili kablosuz flaş yönetimi ile çok sayıda flaşı kumanda edebilirken, 500D’de ise ancak +350$’lık bir aparat ile bu özelliğe kavuşabiliyor,

    * D90′ın test edilmiş perde ömrünün 100.000 poz, 500D’nin 50.000 olması,

    *CIPA standartlarına göre D90′da tek şarj ile 850 poz çekebiliyorken 500D’de bu sayının 400 olması,

    *Prof.fotoğrafçılar için en çok kullanılan white ballance ayarını D90′da otomatik modlar dışında Kelvin değerlerine göre belirleyebilme imkanı varken 500D’de buna imkan tanımaması,

    *D90′da retouch menu sayesinde fotoğrafları daha bilgisayara aktarmadan pek çok farklı düzeltmeyi ve efekti uygulamaya imkan vermesi,

    Hepsi bir kenara, Lateral Chromatic Aberration Correction etkisini minimize etmek için D300 ve D3 serisinde kullanılan teknoloji de D90′da bulunmakta..İşte bu ve daha saymadığımız pek çok teknik detaydan dolayı D90 ile 500D’yi karşılaştırmak biraz komik oluyor..

    Aşağıdaki linki incelerseniz tablo halinde farkları görebilirsiniz..

    http://www.digitalreview.ca/content/Canon-Rebel-T1i-EOS-500D-Compared-to-Nikon-D90.shtml

    -Ayrıca keskinlik ve ISO konusunda Nikon?u Canon?dan üstün görmeniz şaşırtıcı. Bu konularda Nikon?un D90 ile daha yeni yeni Canon?a yaklaşabildiğini hemen her review de okumuş olmanız gerekirdi.: Keskinlik konusunda bu yönde bir yoruma hiç rastlamadım, Nikon’un sadece ISO başarımı ile ilgili sıkıntıları vardı ve D90 ile beraber CMOS sensöre de geçiş yaptıktan sonra Nikon’un özellikle düşük ışık şartlarındaki ISO başarımında Canon’un (aynı klasmanda) modellerini geride bıraktığına dair yorum ve gözlemlerimiz var.

    -Hem ben f1.4 lens alır ve Canon?a takarsam bunu Nikon?un f3.5 kit lensi ile kıyaslayabilir misiniz? : Biz burada lens performanslarını değil body performansı üzerinde konuşuyoruz, ayrıca ben Canon 500D’yi hem 18-55mm f3.5-5.6 kit hem de 18-135mm f3.5-5.6 lens ile, hem de Nikon D90′ı 18-55mm f3.5-5.6 ve 18-105mm f3.5-5.6 kit lens ile test ettim.

    -Şunu her amatör fotoğrafçının bilmesi gerekir ki görüntüdeki keskinliği ve netliği sağlayan yegane unsur lenstir. : Evet, dijital olmayan makinelerde %100 dediğiniz doğru, ancak dijital makinelerde iş biraz farklı, dijital cihazlar üzerinde fotoğrafı işleyen bir yazılım vardır, cihaz ham görüntüyü JPEG’e uyguladığı sıkıştırma algoritması sayesinde dosya boyutlarını ufaltır, bu esnada bazı kalite kayıpları mecburen yaşanır, bu nedenle bu dediğinize katılmam teknik olarak mümkün değil..

    JPEG Formatı

    Sık sık karşılaştığımız, The Jint Photographic Fxperts Group (JPEG) formatı, gerçek renk değerlerini içeren bir sıkıştırma formatıdır. Görüntünün aygılanması için çok gerekli olmayan detayları bulup atarak dosyayı sıkıştırdığından kayıplı formatlar arasında anılır. Kaybedilen detayların geri getirilmesi mümkün olmadığından, dosyanın kopyasını kayıpsız bir yöntem ile korumakta yarar vardır. = RAW vb.

    -NASA, Nikon kullanıyor demişsiniz. O teknolojiyi DSLR?lere taşıyabilmiş mi bakalım Nikon ona bakmak lazım? : Bunu Nikon’un kötü bir marka olduğunu iddia edenlere cevaben yazmıştım, ve sorunuz içinde cevabınız saklı zaten, siz hala Canon’un siyah-beyaz lensleri ile kuş çekmeye devam edin, adamlar galaksiyi fotoğraflıyor Nikkor ile ;)

    -70*100 baskıyı tabiki D90?da da alabilirsiniz. Alamazsınız demedim ki? : “Baskı alacaksanız 15.1 MP ile Canon 500D öne geçiyor.” demişsiniz, bende hayır bu konuda denkler diyorum sadece..(tutup yine 2mm sensör farkında ne olacak demeyin, çok şey fark eder)

    -Full frame?de Canon 5D Mark II ve 7D: Gayet başarılı aletler, ama Nikon’da muadili olmadığına katılmıyorum ama bu benim şahsi fikrim..

    -En iyisi yeni başlayanlar bu iki makine ile çekilmiş binlerce fotoğrafa fotoğrafçılık sitelerinden marka bağımsız olarak baksınlar. Arada ne kadar fark olduğunu söyleyebilecek varsa helal olsun : Evet flicker.com’da bolca body + lens ile karşılaştırma yapabileceğiniz örnek var.. Ancak aradaki farkı söyleyebilecek olanlar yeni başlayanlar değildir, fotoğraf çıktı kaliteleri gerçekten birbirine yakın doğrudur ama teknik olarak karşılaştırdığınız zaman sizi kısıtlayan özelliklerin neler olduğunu yukarıda verdiğim ilk linkte çok açık şekilde görebilirsiniz..

    -Hele ki 500D?yi neredeyse compact seviyesinde görmek fotoğraf makinelerinden ne kadar anladığınızı gösterir? : Kompakt seviyesinde gördüğümü nereden çıkardınız? Tekrar okumanızı öneririm..

    “Ağırlığı da cabası. Aradaki fark 266 GR. ve bu fark uzun süre yürüyüp doğru kareyi yakalamaya çalışırken gerçekten hissediliyor.” dediğiniz için, madem ki ağırlıktan bu derece şikayetçisiniz, neden 500D alıyorsunuz, gidin -200 gr. daha hafif 15MP compact yada SLR-like makine alın dedim:) bundan bu sonuca nasıl vardınız? Bu durumda sizde Canonfanatiği oldunuz sanki? :)

    neyse son söz, kalite detaylarda gizlidir.. önce, still life, doğa, portre, macro vs. ne istediğinize karar verin, sonra teknik olarak yan yana tartın, lensleri inceleyin, elinize uygun, cebinize uygun, gözünüze, gönlünüze ve ruhunuza uygun geleni alın, yeter ki SLR olsun Canon olsun Nikon olsun fark etmez, Sony alın, Pentax alın, hiç farketmez..yeter ki bu işi severek yapın..

    Işığınız bol, denklanşör gecikmeniz az olsun ;)

    Saygılarımla..

  45. Kılınç Çar, 9th Haz 2010 13:18  tarihinde yorumladı

    Onur Bey değerli yorumlarınız için çok teşekkürler. Bende Canon 500D’den vazgeçtim. Nikon alıp galaksi fotoğrafı çekeceğim :)

    Nikon D90, Canon 50D, 40D ile karşılaştırılıyor demişsiniz. Bu karşılaştırmaya 500D’nin neden girdiğini merak ettiniz mi? Canon 500D ve 50D aynı sensörü ve işlemciyi kullanıyor.

    Fiyat performans açısından da 50D’den çok daha verimli bir üründür.

    Zaten 2009 yılının en iyi kamerası seçilmesi 500D’nin kendini ispatladığının bir kanıtıdır.

    European Imaging and Sound Association 2009 yılının en iyi SLR kamerası: Canon EOS 500D

    http://www.eisa.eu/awards/photo

    Bende Canon 500D’nin teknik detaylarını açıklayan kapsamlı bilgileri kopyala-yapıştır yapayım diye düşündüm ama sonradan vazgeçtim. Okuyuculara (özellikle yeni başlayanlara) anlamayacakları terimlerle sensör, işlemci özelliklerini yazmak neye yarayacak ki… Önemli olan bu ürünle amacınıza ulaşıp ulaşamadığınız. Bu yüzden bu makinelerle çekilmiş fotoğrafları incelemeleri, karar vermekte en etkili unsurlardan biri olacak.

    Fotoğraf çekmeyi bilmedikten sonra rasathaneden de çekim yapsanız bir işe yaramaz öyle değil mi :)

  46. Kılınç Çar, 9th Haz 2010 13:56  tarihinde yorumladı

    Kimse bahsetmemiş ama Canon 500D’nin Nikon D90′dan bir üstünlüğü daha var ki çoğu fotoğrafçı için sorun olmasa bile yeni başlayan ve fotoğrafçılığın ingilizce terimlerine hakim olmayanlar için kimi zaman satınalmayı etkileyen bir unsur olabiliyor.

    Canon, diğer modellerinde olduğu gibi 500D’de de bizlere Türkçe menü ve Türkçe kullanım kılavuzu seçeneği sunuyor.

    Madem iş taraftarlığa vardı Nikon’un Türkiye’de binlerce ürün satmasına rağmen neden Türk tüketicisine dil desteği vermediğini söyleyerek ortalığı da karıştırabilirdim ama yapmayım :)

    Kolay gelsin…

  47. Onur Ergüven Çar, 9th Haz 2010 19:12  tarihinde yorumladı

    Sayın Kılınç;

    Ben de değerli yorumlarınız için teşekkür ederim, genel olarak Nikon-Canon tatlı atışmaları dışında;) pek çok konuda hem fikiriz, ama 500D’yi bırakıp Nikon almanız hariç :)

    “Okuyuculara (özellikle yeni başlayanlara) anlamayacakları terimlerle sensör, işlemci özelliklerini yazmak neye yarayacak ki” demişsiniz tamam dediklerinize bir yere kadar bende katılıyorum. Ama yeni başlayan fotoğraf sevdalılarına bu terimleri ve onlara sağlayacakları faydaları öğrenmeden sadece ve sadece farklı makineler ile çekilmiş yüzlerce fotoğraflara bakarak hmm peki bu da güzel çekiyormuş diyerek alım kararı vermeleri çoğunlukla hüsranla sonuçlanmakta, bu sayede Hayyam’a her hafta bolca 2.el makine düşmesine ve pek çok insanın da, daha işin en başındayken fotoğrafçılıktan soğumasına neden olmaktadır :(

    Bu nedenle burada bizlere düşen görev bence, bu teknik detaylara yer verirken bunların en azından en basit şekilde anlayacakları dilde, kendilerine + veya – yönde ne getirip, ne götürdüğünü tartmalarına yarayacak kadar temel bilgiyi vermemiz olacaktır. Eğer kişi bu temel bilgilere sahip olur ise, fotoğrafçılıkta hangi yöne yöneleceğine karar vermesi de çok daha kolay olacaktır. Dolayısı ile aslında 15 günlük kullanım sürecinden sonra aslında isteklerine yetersiz özellikte bir makine aldığını anlayıp hüsrana uğramayacaktır.. Bu bilinçlendirmeyi sağlamak da bizlerin görevi..

    500D’nin 40D & 50D karşılaştırmalarına gelince, zaten D90′ın da bu modellerle karşılaştırılmasının nedeninin 500D örneğinde olduğu gibi Nikon’un D300 ve D3 serilerindeki teknolojilerin pek çoğunu kullanmakta olduğunu bildiğimden pek üzerinde durmadım, bu da benzer nedenlerden dolayı D90′a dünya çapında TIPA Best Digital SLR Advanced ödülünü kazanarak kendini ispat etmişti..

    Best Digital SLR Advanced: Nikon D90
    http://www.tipa.com/english/award-details.php?iId=316&sAward=Best+Digital+SLR+Advanced

    ve her ne hikmetse teknolojiyi geriden takip etmekle suçlanan Nikon, dünyanın ilk HD video çeken (D90) DSLR üreticisi :)

    Her zaman teknik terimler için en anlaşılır dil Türkçe olmasa da yeni başlayanlar için Türkçe menü desteği konusunda haklısınız, Türkçe kılavuz zaten Nikonda’da var, ama keşke D90 modelinde de Türkçe desteği olsa iyi olurdu ama ortalığı karıştırmak için geç kaldınız bence de yapmayın ;) Nikon D3s gibi üst seviye bir modelinde dahi Türkçe menü var 2009′dan beri ;)

    http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/12712391.asp

    Saygılarımla..

  48. Onur Ergüven Çar, 9th Haz 2010 19:17  tarihinde yorumladı

    Bu arada 2010 senesi için de 550D aynı ödülü kazandı ;) Canon’a tebrikler..bence 550D ile çok güzel bir iş çıkardı..

    Best DSLR Advanced: Canon EOS 550D / Rebel T2i

    http://www.tipa.com/english/award-details.php?iId=1769&sAward=Best+DSLR+Advanced

  49. Kılınç Per, 10th Haz 2010 09:11  tarihinde yorumladı

    Değerli yorumlarınız için teşekkürler :)

  50. Hakan Azaklıoğlu Pts, 28th Haz 2010 13:26  tarihinde yorumladı

    Arkadaşında söylediği gibi, Nikon TR de bu kadar fazla ürün satarken dil seçeneğine TR eklememesi büyük ayıp. D90 sahibiyim, zorluk çekmiyorum menüde ama yinede kendi lisanında kullanmak başkadır

  51. SERKAN KARAKUL Sal, 6th Tem 2010 13:58  tarihinde yorumladı

    CANON TAM Bİ SAÇMALIK D90 ALALI 2 GÜN OLDU 450D VARDI BAKIYORUMDA D90

  52. Levent BEYOĞLU Paz, 8th Ağu 2010 22:26  tarihinde yorumladı

    Onur Ergüven Sal, 8th Haz 2010 21:17 tarihinde yorumladı’ğı
    D90?ın test edilmiş perde ömrünün 100.000 poz, 500D?nin 50.000 olması hakında nelerdusndugunuzu vede izmirde canon 500d icin filitre temizleme ünitesinde bır odacık oldugunu ve oraya atıgını soyledi Fakat Nikonda bu bir motor sayesinde dısarıya silkeleyerek dısarı atıgını soyledi Canonda bu odacık doldugunda Canon bayilerinde para karsılıgı temizlendigini belirtmişdi bunlar hk.. neler soyleyebılırsınız.. yorumlarınızı beklıyorum.. Teşekurler şimdiden

  53. Onur Ergüven Pts, 16th Ağu 2010 22:29  tarihinde yorumladı

    Sn.Levent Beyoğlu,

    Öncelikle yorumunuzu geç gördüğüm ve dolayısı ile geç cevapladığım için kusuruma bakmayın:( Perde ömrü konusunda x2 katı bir rakam çok ciddi bir fark, sık çekim yapmayan birisi için bu problem teşkil etmeyebilir, ancka ortalamanın biraz üzeri bir kullanımda (hele hele öğrenme aşaması da dikkate alındığında) perde ömrünün düşük olması önemli bir mali faktör olarak karşımıza çıkıyor.

    Perde yenilemenin marka ve modele göre değişmekle beraber ortalama 100-250 $ arası fiyatlarda olduğunu biliyoruz. Bunun da bu fiyat klasmanındaki bir makinede gelecekte bize ortalama +%10-15 oranında ekstra maliyet oluşturacağı anlaşılmakta ve buna göre fiyat hesabı yapılmalıdır. Böylelikle teknik olarak denk gözüken ve 50$ daha ucuz gözüken bir makinanın esasında size daha pahalıya gelebileceği gerçeği de göz önünde bulundurulmalıdır.

    Toz giderme konusunda ise hem Canon’da hem de Nikon’da benzer şekilde tozun bir alanda biriktiği belirtiliyordu ancak Nikon D5000 modeli ile eklenen “Airflow Control System” sayesinde ultrasonik titreşim işlemini takiben, sensör üzerinden düşen toz partikülleri kameranın içinde biriktirilmeyip, hava sirkülasyonu ile dışarı atılmaktadır. Bence gelecekte kabul görecek en iyi sistem de bu ve benzerleridir..

    Canon servislerinde malesef toz temizleme işlemleri için dahi ücret alındığını işitiyoruz :( Nikon’da ise cihaz yurt dışından alınmış olsa dahi, herhangi bir ücret alınmadan sensör temizliği yapıldığını ve bunun da Nikon’un imajına olumlu bir etkisi olduğu söylenebilir. Özellikle yeni başlayan amatör arkadaşlarımız için güzel bir hizmet bence.. Ancak yine de genelde çok tozlu ortamlarda lens değiştirmemeye dikkat ederseniz, servise de gitmeye gerek kalmadan ortalama 5-10 TL’ye alabileceğiniz basit manuel bir el hava pompası ile de kendi işinizi kendiniz de görebilirsiniz.. umarım sorularınıza bir nebze olsun cevap bulabilmişsinizdir?

    Bu vesile ile Sn.Hakan Azaklıoğlu’nun dil konusundaki sıkıntısına da değinmekte fayda olacağı kanısındayım.. Bazı meslekler vardır, mesela doktorluk gibi, meslek gereği pek çok terim kullanılmaktadır ve hepsinin temeli Latince’dir. Tüm dünya bu evrensel teknik terim dilini kullanır. Bu nedenle bu tip cihazlarda da anlam karmaşasına yol açmayacak en uygun evrensel dil malesef ki İngilizce’dir..Yoksa tabiki güzel Türkçe’mize sahip çıkılmalıdır, buna kimsenin itirazı olamaz, ancak bu gibi bazı ufak istisnaların da olabileceği öngörüsüne külliyen itirazları çok doğru bulmuyorum…

    iser Canon olsun, ister Nikon olsun, ışığınız bol olsun ;)
    Saygılarımla..

  54. serdar Sal, 31st Ağu 2010 11:09  tarihinde yorumladı

    Şimdiye kadar amatör ve yarı profesypnel olarak Canon kullanıdım ama nedense adını söyleyince kendimi iyi hissetiren hep Nikon oldu. Tamamen duygusal.

  55. gönül Cum, 24th Eyl 2010 12:53  tarihinde yorumladı

    tüm yorumları okudum uzun zamandırda araştırıyordum kesinlikle nikon her yönden en iyisi benim fikrim canon için yazılanlar bile fikrimi değiştirmiyor almadan önce eğer varsa fırsatınız iki makineyide elinize alıp bakın faydası olacaktır ben öyle yptım ve kesinlikle NİKON NİKON NİKON

  56. Serkan Paz, 26th Eyl 2010 21:44  tarihinde yorumladı

    Hayyamda şu aralar D90 ve 550D kit fiyatlarını bilen arkadaş varmı ? Cebit’e geldiğimde almak istiyorum.
    Tşk.

  57. Bilal Ayköl Çar, 29th Eyl 2010 10:11  tarihinde yorumladı

    sn. Onur Ergüven

    size benim şahsi bir sorum olacak fotoğrafçılıkta oldukça yeniyim vede şu an bir d90 alma aşamasındayım vede bundan dolayı internette araştırmalar yaptım.. en tatmin edici vede en detaycı açıklamaları sizin yorumlarınızda gördüm bir nikon kullanıcısısınız anladığım kadarıyla benimde gönlüm nikondan yana hatta dün almak için gittim ama bir başka fotoğrafçının canon 7D nin daha iyi olduğunu söylemesi ile vazgeçtim sizden ricam d90 ile 7D yi karşılaştırdığımızda hangisini tercih etmem konusunda bana yardımcı olmanızdır… şimdiden teşekkür eder vede iyi günler dilerim…

  58. Bilal Ayköl Per, 30th Eyl 2010 18:34  tarihinde yorumladı

    sn serkan paz.. hayyam da d90 fiyatı ortalama 1100 dolar civarı

  59. Ali Akıncı Paz, 17th Eki 2010 00:32  tarihinde yorumladı

    Hayyam’da 1100 Dolara Nikon D90? Sadece body den söz ediyorsunuz herhalde, ya da ikinci el. Hayyam’da sıfır satan pek görmedim.

  60. Bilal Ayköl Pts, 18th Eki 2010 14:47  tarihinde yorumladı

    hayır üstadım 1700lira nakit para verdiğin takdirde… d90body + 18-105vr lens makinanı alırsın… hatta 1800 lira ver hemen cağaloğlu yokuşunda ender fotodan d90body+ 18 -105vrlens+tripot+lens koruyucu+çantanı alırsın ayrıca 2yıl uluslararası garantisi de var… ben çok araştırdım o yüzden söylediğim rakamlara güvenebilirsin…

  61. eskicumali Pts, 18th Eki 2010 21:04  tarihinde yorumladı

    Selam arkadaşlar,
    Amatör ancak profesyonelliğe geçiş yapmak isteyen ve kompakt bir canon kullanan biri olarak tüm yorumları baştan sona okudum ve sonunda yine muallakta kaldım benim kanım %50 canon %50 nikon şu anda ancak nikon un 100.000 ve canon un 50.000 perde ömrü olduğu net bir bilgimidir? yani bu bir gerçek midir yoksa bir efsane midir? yanlış hatırlamıyorsam ford arabanın motorunun 1.000.000 km dayanabildiği gibi? o konuya da açıklık getirilebilirse ki ciddi bir fark (en azından bunu geçici bir heves olarak düşünmeyenler için) ben çok araştırdım ama bu konuda kesin bir bilgiye ulaşamadım malesef…
    şimdiden teşekkürler…

  62. Bilal Ayköl Sal, 19th Eki 2010 09:14  tarihinde yorumladı

    üstadım perde ömrü olayını bende araştırdım vede bu bir gerçek canon d500 ve nikond90 karşılaştırmalı grafiklerde bu özellik gözüme çarptı vede canon 500d nin perde ömrü 50000 nikonun ki ise 100 000 amatör bir fotoğrafçı için de perde ömrü önemli bir profesyonel bir an ı 2 karede yakalarken amatör bir fotoğrafçı 10 deneme yapmak zorunda kalabilir…

  63. Bilal Ayköl Sal, 19th Eki 2010 09:25  tarihinde yorumladı

    ayrıca nikon d90 perd ömrünü 100 000 verirken garantisinide 100 000 üzerinden veriyor…

    canon 500d ise perde ömrünü 50 000 verirken garantiyide 50 000 üzerinden veriyor yani 50 001 fotoğraf çektiğin zaman garanti kapsam dışı oluyor :) ))

  64. Sercan Aydın Cum, 22nd Eki 2010 01:26  tarihinde yorumladı

    Değerli Arkadaşlar Bütün Yorumlarınızı Okudum Her Birinize Teşekkür Ederim Ben’de Yeni Başlıyorum Ve Makine Araşdırıyorum Yorumlarınızın Özetini Net Biçimde Anladığım Kadarıyla İçinize Sineni Alın Diyorsunuz. Özellik Hususunda Kimisi d90′a eş değil diyor Kimisi Canon’un Yanında nikon’un Adı dahi söz olamaz diyor ama ben sonucu nikon ile bağlıyorum neden mi ? Örn: Bir Araba Düşünün
    Konforu Kadar Görünüşüde Önemlidir Ama araçlarda Modifiye Aracılığya İstenilen Konfor’a Ve görünüşe Sahip Oluna Bilir…
    bu Konu fotoğraf makinesi Üzerinde söz konusu olamaz :)
    Ama Her 2 Makineyide Takdir Ediyorum Benim Nikon’u Tercih Edişim daha çok arkadaş ortamında ve doğayı çekeceğimdendir saygılar… selametle.

  65. Murat Ercan Cum, 22nd Eki 2010 12:51  tarihinde yorumladı

    fotografçılığa yeni başladım ve yaklaşık 3 haftadır bu iki makine üzerinde yorumları takip ediyorum.Ben fotografın yanında video özelliğini de sıklıkla kullanacağım için 500d daha mantıklı geldi.ayrıca 500d de harici mikrofon girişi bulunmakta.
    nikon d90′ın büyük gövdesi kesinlikle bir avantaj sayılmamalı.boynuma astığımda ağırlığı gerçekten rahatsız ediyor.500d ise daha pratik taşıma olanağı veriyor.her fotoğrafçıda bi takım tutma varsa başlangıçta canon’a dahil oluyorum.

  66. Kılınç Sal, 2nd Kas 2010 09:54  tarihinde yorumladı

    Murat Bey,

    Harici mikrofon girişi 500D’de değil 550′de var.

    Bilal Bey,

    Canon 7D ile Nikon D90′ı kıyaslayamayız. Tofaş’la Audi’yi kıyaslayamadığımız gibi.
    http://televidyon.com/p/2645/canon-eos-7d/

    Ali Bey,

    Hayyam’da sıfır makine satan pek görmedim demişsiniz. Hangi makinenin sıfırını aradınız ve bulamadınız merak ettim. Hayyam bit pazarı değil ki sadece ikinci el olsun. :)

    Ayrıca,

    Canon makinelerde toz temizleme işlemi için ben şimdiye kadar Hayyam’da hiç ücret ödemedim. Tabi benim kastettiğim distribütör servisi değil. Canon distribütörü toz temizleme için para alıyorsa gerçekten ayıp ediyor.
    Eğer dikkatli olabilecekseniz bir toz temizleme pompası alın kendiniz temizleyin derim. Ben artık öyle yapıyorum. Aman aynaya dikkat!

  67. fenasi Cts, 13th Kas 2010 09:02  tarihinde yorumladı

    400d-d90, 450d-d90-500d-d90, 550d-d90 karşılaştırması daha çok olur.
    pahalı d90 =2,700 tl
    ucuz ama çok kaliteli olduğu halde her sürümü d90 ile karşılaştırılan canon giriş seviyelerini sürekli değiştiren kitlenin harcadığı para(eskiyi satmak koşuluyla) =3500-4000tl
    ne var elinizde? hala d90 ile karşılaştırılan bir makine.
    kapitalizmin etkileri.

  68. MKARAHAN Paz, 14th Kas 2010 00:28  tarihinde yorumladı

    slm.

    arada güzel bazende farklı daha çokta talihsiz yazılar gördüm.nikon d5000 ile 500d yi kıyaslarım gibi…gerçekçi olalım ilk önce.nikon düğnyanın en keskin fotoğraflarını verir.üzerinde daha çok cezbetsin die güzel obj. verme huyu vardır.ANCAK.nikon 2 sene öncesine kadar ccd sensörü deli gibi savunurken Canon o yıllarda sony ile cmos sensörü geliştirmekteydi.sonra nikon küçümsediği sensör olan cmos a döndüğünde canon o sensörü geliştirmiş ve ona uygun devreler ile anakart uyumu saglayıp DİGİC işlemcisini oturtup lanse etmişti bile.şimdi nikon ve canon arasındaki fark nedir die sormayın.ikiside dünyanın en iyisi diyebilirsiniz.ben şunu söylüyorum nikon’u herkes,canon’u bilen kullanır…

  69. Ecem Per, 25th Kas 2010 14:27  tarihinde yorumladı

    sayın MKARAHAN;
    ne kadar güzel söylemişsiniz: nikon?u herkes,canon?u bilen kullanır?
    bütün yorumları okudum, bende yeni başlayacak kararsızlardan biriydim. açıkçası menüsünün türkçe oluşu ve dezavantaj olarak gösterilen ama bence avataj olan hafifliği Canon 500D’yi tercih etmemi sağladı.. Nikon’un kit lensi daha iyi olabilir ama birbirine bu kadar yakın görüntüdeki fotoğrafları Canon, Nikon’un aksine 18-55 mm lensi ile sağlıyorsa da zaten bir adım öndedir…
    teşekkürler

  70. pelin Pts, 20th Ara 2010 18:32  tarihinde yorumladı

    merhaba hayyam dediğiniz yer neresi sitesi nedir nerededir bilen bana anlatabilirmi :) ilkkez burda duydum

  71. ikbal sezen Cts, 25th Ara 2010 01:10  tarihinde yorumladı

    yorumları çok beğendim, taraftarlar ateşli :) )
    en sonunda lanet kompakt makinemi bırakıp dslr’a geçiyorum ve araştırmaya başladım. babam benim için bazıları gazete fotoğrafçısı olan arkadaşlarına danışmış, direk nikon demişler, d90 ya da d300s tavsiye etmişler.ben de işte araştırırken kendimi bu karşılaştırmaların içinde buldum…nikon bi çok yönden ezmiş canonu ama benim işime hanisi yarar en çok bilemyiroum….şunu soracağım: ben daha çok gezilerde fotoğraf çekiyorum, hızlı olmam gerekiyor, bu yönden hangisi? ve nikon gezilerde ağırlığı nedeniyle işkence çektirebilir ama makinenin elimde sallanmasından titremesinden nefret ediyorum. ve nikon’un sabit flaşı var mı?? ayrıca mı alammız gerekiyor? teşekkürler!

  72. ikbal sezen Cts, 25th Ara 2010 01:11  tarihinde yorumladı

    bir de 18*105 ile 18*200 lensin ne farkı vardır, ??

  73. meymet akbay Cum, 31st Ara 2010 02:05  tarihinde yorumladı

    alın size 2 si ile çekilmiş örnek resimler.madem profesyonel takılıosunuz,derinlemesine inceleyin resimleri.çiçeğin lifleri 500d de görünmüyor bile.evin çatısına bakın.canon aç işidir arkadaşlar üstelik birde 3 mp üstün
    http://www.digitalreview.ca/content/Nikon-D5000-D90-Compared-to-Canon-Rebel-T1i-500D.shtml

  74. Kılınç Cum, 7th Oca 2011 16:45  tarihinde yorumladı

    Sayın mehmet akbay,

    Fotoğraflar arasında enstantane hızı ve odaklama farklılıkları var. Enstantane, diyafram, odak merkezi, odak uzunluğu aynı olmadıktan sonra bunu karşılaştırmanın anlamı yoktur. Ayrıca bu karşılaştırmalar makineyi çok fazla bağlamaz. Bu daha çok lenslerin performansını gösterir. Koyun 50 mm f1.8 Canon lensi oraya farkı görürsünüz.

  75. mesut Cts, 8th Oca 2011 13:45  tarihinde yorumladı

    canon 500d hafıza kart olmadan bi kaç tanede olsa fotoğraf çekimi yapılmıyor mu? yapılıyorsa nasıl yapılıyor?

  76. KILINÇ Paz, 9th Oca 2011 13:35  tarihinde yorumladı

    DSLR makinelerde hafıza kartsız çekim yapılamıyor çünkü bunların dahili hafızaları yoktur Mesut Bey.

  77. soner Paz, 9th Oca 2011 22:59  tarihinde yorumladı

    slm,
    Ben fotoğraf makinesi almayı düşünüyom. Acaba bana hangisini önerirsiniz nikon D90 mı canon 500D hangisi ben yeni başlayacamın için terci bir türlü edemiyorum.
    Şimdiden tşk ederim

  78. soner Paz, 9th Oca 2011 23:04  tarihinde yorumladı

    birde acaba ücretsiz fotoğraf makinası kullanma kurs varmıdır eğitim almayı düşünüyorum nerden alabiliriz sizden yardımcı olmanızı diliyorum tşk ediyorum ve ben izmirde oturuyorum

  79. soner Cts, 15th Oca 2011 22:30  tarihinde yorumladı

    lütfen yardımcı olun nikon ve canon kullanıcıları yardım edin ????

  80. Kılınç Çar, 19th Oca 2011 17:06  tarihinde yorumladı

    Soner Bey bütçeniz ne kadar ve gönlünüzden hangi marka geçiyor? En önemlisi bunlar açıkçası.

    Eğitim konusunu kafanıza takmayın. İlk başta birçok ayarı olan bir DSLR makine gözünüzü korkutabilir ancak kurcalamaya başladıkça ve 1-2 tane de kitapçılardaki DSLR eğitim, çekim teknikleri kitaplarından alırsanız kısa zamanda temel detaylara hakim olursunuz. Fotokritik gibi sitelerde fotoğrafların EXIF bilgileri de yer alıyor. Buralara bakıp sevdiğiniz fotoğrafların hangi ayarlarda çekildiğini görmek de sizin bilginizi arttıracaktır.

  81. Kılınç Çar, 19th Oca 2011 17:13  tarihinde yorumladı

    İkbal demiş ki: “bir de 18*105 ile 18*200 lensin ne farkı vardır, ??”

    105 ile 200 mm değerleri arasındaki fark odak uzaklığıdır. Yani 200 mm’ye getirdiğiniz objektif ile 105 mm göre daha uzaktaki bir nesneyi çekebilirsiniz. Aynı yerden 105 mm ile çekeceğiniz nesne fotoğrafta çok daha küçük gözükecektir. Çünkü nesneye 200mm’deki kadar yaklaşamayacaktır.

    Baştaki 18 mm değeri ise verdiğiniz iki lenstede aynı. Yani en geniş görüş açısı 18mm bu lenslerin. Bu ilk değerin 18mmden büyük olması durumunda iç mekan çekimlerde sorun yaşarsınız. Yani örneğin çektiğiniz oda kadraja sığmaz. Odanın tamamını kadraja sığdıramazsınız. İlk değer ne kadar küçük olursa o kadar geniş fotoğraflar çekebilirsiniz. Mesela sırf geniş açı için özel objektifler vardır. Böyle bir objektifle çektiğiniz manzara fotoğrafı çok geniş bir alanı kaplar.

  82. soner Cum, 21st Oca 2011 21:08  tarihinde yorumladı

    aslında ilk alacağım için bilgilenmek istiyorum ama yanlız bütcem yterli deil oyüzden biriktiriyorum ama ya nikon alacam ya canon 550 d karar veremedim acıklamanız için cok tşk ederim arkadaşlar piyasada bu marka bu piyasası 2.500 tl civarı ama hangisi ona karar veremedim ?

  83. Kılınç Çar, 26th Oca 2011 13:07  tarihinde yorumladı

    2500 TL çok fazla. 1500-2000 arası Nikon D90 (Nikon’un daha düşük modellerini hiç tavsiye etmem) yada Canon 500D – 550D bulabilirsiniz. (Teknosa ‘da falan değil tabiki)

    Teknik detaylardan birşey anlamadım derseniz iki modeli de elinize alın hangisine içiniz ısındıysa onu satın alın.

  84. soner Cum, 28th Oca 2011 11:18  tarihinde yorumladı

    saten bu 2500 dediğim teknosada aynı makina başka yerde 1800 ama onlarada güvenemiyorum merkezinden .com var o burda 2500 olan makinayı 1.800 diyor ama havale parasını yolluyorsun o sana makinayı yolluyor ama ben güvenmiyorummm neyse karar verecem artık biraz araştırıyım bakacaz artık bilgilerinize cok teşekkür ederim

  85. AS_PHOTOGRAPHY Cts, 19th Şub 2011 22:32  tarihinde yorumladı

    arkadaşlar gidip te o nikon yazısı için o kadar para vermeyin makina almakla iş bitmiyor lens çok önemli nikon marka makina aldığınız zaman bakın bakalım nikon lens fiyatları ne kadar…
    eğer benim param çok gider alırım diyorsanız buyrun gidin alın….

  86. sedat yalınkılıc Pts, 14th Mar 2011 12:55  tarihinde yorumladı

    kesinlikle nikon-canon elinize aldığınızda anlıyorsunuz, dış görüntüsü daha iyi daha büyük vb…. gibi yorumların hiç bir önemi yok arkadaşlar iş makinesi mi alıyoruz? önemli olan tabiki işlev imkanı olan arkadaşlar iki makineyide kıyaslasın ki biz kıyasladık arkadaşım d90, ben 500d kullanıcısıyız yüksek iso değerlerinde gürültü oranı olsun ışık hassasiyeti olsun birçok artısıyla canon 500d diyoruz ki 550d çıktı hatta 600d çıktı.Alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim gözünüz kapalı alabilirsiniz.

  87. sami Paz, 3rd Nis 2011 16:10  tarihinde yorumladı

    arkadaşlar yorumlarınızı takip ettim teknik özellikler ve gövde yapısı tabikide nikon diyorum ayrıca canon bana oyuncak hissi veriyor inanın nikon d90nı elinize aldığınız zaman fotoğrafçılık ruhunu size empoze ediyor buda benim fikrim saygılar…

  88. ozan ozi Sal, 12th Nis 2011 23:21  tarihinde yorumladı

    nikon gibi bir efsaneyi dandik canon firmasıyla kıyasladığınız için kendinizden utanmalısınız ben nikon D90 kullanıyorum ve şunu söylemeliyim gidin alın kullanın ilk çekiminizde aşık olacak ve elinizden bırakamayacaksınız , teknik yorumlara gerek yok iso 12800 müş cartmış curtmuş yavv bırakın bunları bırakın sen o isoda ne çekeceksin yada sen dslr ile hd kayıt yapacaksan zaten hiç alma ………… aşın buları aşın ; ) forever D90 ;)

  89. Hzl Per, 14th Nis 2011 19:12  tarihinde yorumladı

    Arkadaşlar. Ben de uzun zamandır düşünüyordum ve sonunda almaya karar verdim. Baştan beri canon düşünüyordum zaten her sorduğum kişiden de her türlü canon tabii ki canon yanıtlarını aldım. Canon kullanan arkadaşlarım da şikayetçi değil. Fakat almaya yakın daha ayrıntılı araştırdım. Kafam nikona çok takıldı. Makinamı bugünlerde alacağım fakat hala kararsızım. Nikon renk olarak güzel bir çekime sahipmiş. Canon daha kaliteliymiş. Uzun bir araştırmadan sonra bu kanılara vadım. Önemli olan hangisi, hangi makina daha iyidir? Hala kararsızım ama canon alacağım büyük ihtimalle. Umarım pişman olmam. Yorumlarınız için herkese teşekkürler :)

  90. roper Per, 21st Nis 2011 05:46  tarihinde yorumladı

    ben baya bi resim inceledim 2 ara bi derede kaldım canonun renkleri daha iyi gibi ama detaya gelince nikon d90 daha iyi gibi ama çektiğiniz resimlerde aa şunun şuraıs böyleymiş bunun şöyleymiş diyemiceksiniz ufak tefek özellikleri farklıdır tabi yani mantıken canon daha iyi gibi duruyor hem fiyat hem diğerleri olsun video kayıtta canon çok iyimiş ama hakkını yememek lazım canon iyidir bence

  91. MEHMET Cum, 22nd Nis 2011 19:32  tarihinde yorumladı

    Arkadaşlar yorumlar boşuna,kursa başladığımda hocamız makineleri tanıtırken aynı zamanda makineleri sınıflandırdı. Yani Nikon D90 ın Canon da karşılığı yok. Özetle anlatayım D90 orta sınıf bir makine 500D ona çok yakın fakat giriş seviye bir makine umarım yardımcı olur. (not hocanın yalancısıyım)

  92. sami Cum, 22nd Nis 2011 22:30  tarihinde yorumladı

    arkadaşım bana kulak ver pişmanlığı bilmem ama sen nikon al çekimlere başla ondan sonra farkı anlayacaksındır d90nı tavsiye ederim özelliklere girmeyim diğer yorumlardan takip etmişsindir sanıyorum nikondan pişman olmazsın.

  93. Uğur okur Paz, 24th Nis 2011 19:52  tarihinde yorumladı

    Beyler birakin gereksiz tartismalari ama butun spor muhabirleri basin su bu o hep canon canon canon demekki var bisey kesinlikle canon.

  94. murat00007 Paz, 1st May 2011 08:52  tarihinde yorumladı

    kesinlikle nikon diyorum kendi adıma…

  95. zeynep u Sal, 3rd May 2011 23:11  tarihinde yorumladı

    şu iki makine arasında kaldım 2 aydır.daha acemiyim fotograf konusunda ama almışken iyisini alıyım diyorum. geçen gün bi mağazaya gittim nikon d 90 nın kasası daha sağlam die öve öve biteremedi ama 1900 tl idi pahalı geldı :/ bundan 1 ay öncede sirkecide canon 500d sordum 1000tl kampydaydı :/ sanırım cimrilik yapıp canon alcağım :/

  96. mmmmm Çar, 11th May 2011 16:02  tarihinde yorumladı

    arkadaşlar kesinlikle nikon almanızı tavsiye ediyorum 2 hafta oldu alalı makına elımden düşmüyor . her an yanımda . en önemli özelliğinden biri siz fotografı cektiğinizde makına 2. fotograf için hazır durumda . cok hızlı bir işlemcisi var . ayrıyeten denklanşör sesi de cok etkileyici . aşık olucagınıza eminim. canon 550d ile d90 arasında cok kaldım hatta yoluma 550d diye cıktım . acıkcası hayyam dahil her girdiğim dükkan d90 önerisi yaptı . en son yalcınlara girdim ve su acıklamayı yaptı . nikon d90 cıkalı 3 yıla yakın oldu . d90 cıktıgında piyasada canon450d vardı o bitti 500d cıktı o bitti 550d cıktı oda bitti şimdik 600d cıkıyor hatta cıktı . ama d90 hala duruyor . sırf bu yüzden bile bu makına alınabilir . ışıgınız bol olsun

  97. mert Pts, 6th Haz 2011 23:13  tarihinde yorumladı

    arkadaslar merhaba…

    yurtdisindayim ve nikon-canon arasinda kalmis durumdayim…bulundugum yerde fiyatlar nikon d90(18-105)1740 tl+nikon d3100(18-55)1199 tl+ canon 550d(18-55)1519 tl+canon 500d(18-55)1136 tl dir.Bu makineleri kendi aralarinda fiyatlari ile beraber kiyasladiktan sonra hangisini almayi tercih edersiniz?Buradan almak uygun Turkiyeye gore uygun olacak midir?

  98. soner Sal, 9th Ağu 2011 15:16  tarihinde yorumladı

    mhb arkadaşlar ben nikon d 90 mı yoksaa canon 550 d mi alayaım ben daha yeni olduyumdan ileride başım arımasın hesabımdan gelerek ben sizce hangisini almalıyım bana bir yardımcı olurmusunuz arkadaşlar ben normalde anlamadımdan ilk alacağım ne tür nasıl bii olsun bbilemiyorum ama araştırmalarıma göre bu 2 makina arasında kaldım sizce hangisi şimdiden tşkler arkadaşlar

  99. Süleyman Cum, 26th Ağu 2011 22:57  tarihinde yorumladı

    Arkadaşlar canon 550d arkadaşımda var ve ben de arada bir kullanıyorum. Daha önce canon s5 kullanıyordum. 550d de güzel bir makine ve class 10 hafıza kartıyla gayet hızlı ve fotoğraf çekerken güzel bir his veriyor. Fotoğraf çekerken önceki kullandığım s5 i unuttum. Açıkcası çok büyük fark var ve olması da gerekli tabi ki.

    Mediamarkt te d90 ile de fotoğraf çekimi yapmıştım. Ele oturması açısından d90 çok hoş. Yalnız iki makina arasında fark elbet olacaktır ama her iki makinayı alan arkadaşta pişman olmayacaktır.

    Bu arada video çekimlerinde canon 500 ve 550 d lerde netleme yaparken 1/2 saniyelik bir af motoru sesi oluyor. Bu da videoya yansıyor. Yani sonuçta fotoğraf makinası ve video ikinci planda düşünmelisiniz.

    Lens fiyatları Canon da daha ucuzdur. Nikon lens fiyatları daha pahalıdır. Tabi kalitesi tartışılır. O yüzden bütçenize göre adım atmanızda fayda vardır. Çünkü bir süre sonra makina üstündeki lens sizi tatmin etmeyebilir.

    Son olarak eklemek istediğim etrafınızdaki arkadaş çevresi bu işlerde çok yönlendirici olur. Canon kullanan çok ise canon derler. Nikon kullanan çok ise Nikon derler. Sizi hangisi mutlu ediyorsa onu almanızı öneririm.

    Not: Nikon sevdiğim bir marka. Canon da öyle. Arabam da Şahin :) . İlk bilgisayarımda işlemcim cyrixti. Sonra amd sonra intel. Cyrix te mutlu ediyordu beni amd de ve şimdi intelde öyle. Eee tabi şahinde öyle. Yani aldığınızda makinayı mutlu olacaksanız sıkıntı yok. Benim gönlüm d90 dan yana. Bunun denedi ise özellikleri değil sadece elime aldığımda daha oturaklı bir his veriyor bir de Nikon kullanma isteği diyelim.

    Işığınız bol olsun.

  100. Baki Per, 8th Mar 2012 20:43  tarihinde yorumladı

    Arkadaşlar sizinde fotağraf makinanız kırıldı

  101. gülşah Cts, 15th Eyl 2012 20:05  tarihinde yorumladı

    merhabalar ben nikon d90 ve nikon d5100 arasında kaldım fotografcı çevremle ve onun çevreleriyle bir çok görüşme yaptım ve hepsi d 90 diyor d 90da karar kıldım. Nikon d90nın çözünürlügü 12 5100′ün is 16 fakat nikon d90 daha kaliteli çekimler yapıyor ve daha üst kademede bulunuyor aralarında daha fazla fiyat farkı var 5100de iki lenle alınmasına ragmen 2400 nikon d 90da tek len olmasına ragmen 2800 her şekilde d 90 diyoruz..

Lütfen görüş ve düşüncelerinzi bizimle paylaşın!